Akdeniz Üniversitesi ev sahipliğinde uluslararası proje toplantısı

Beş ülke paydaşlığında yürütülen “İnformal Öğrenme Ortamları İçin Yeni Yaklaşımlar” adlı proje kapsamında Akdeniz Üniversitesi ev sahipliğinde uluslararası toplantı düzenlendi, saha ziyaretleri yapıldı.

Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Ana Bilim Dalı öğretim üyeleri Doç. Dr. Evrim Çetinkaya Yıldız ve Öğr. Gör. Dr. Seval Apaydın’ın ortağı olduğu “Kapsayıcı İnformal Öğrenme Ortamları İçin Yeni Yaklaşımlar” adlı ERASMUS+ KA2 Projesi kapsamında uluslararası proje toplantısı gerçekleştirildi. Akdeniz Üniversitesinde gerçekleştirilen toplantıya Avusturya (University for Continuing Education Krems), Almanya (Hochschule für Technik und Wirtschaft Berlin), İtalya (Sapienza Università di Roma,) ve Litvanya’dan (Mykolas Romeris University,) eğitim bilimleri, sosyal bilimler ve mimari alanında çalışan akademisyenler katıldı.

P-Toplantı (3).JPG

İNFORMAL ÖĞRENME ORTAMLARI İNCELENDİ

Toplantının ilk gününde proje ilerleme raporlarının paylaşıldığı sunumlar gerçekleştirildi. İkinci gün ise Akdeniz Üniversitesi öğrencilerinin öğrenme faaliyetleri için kullandıkları Akdeniz Üniversitesine bağlı birimlerde, Gençlik ve Spor Bakanlığına bağlı yurtlarda ve Kepez Belediyesine bağlı Dokumapark’ta yer alan bazı informal öğrenme ortamlarına ziyaretler gerçekleştirildi. Bu kapsamda Olbia Kültür Merkezi, Kütüphane, İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Avrupa Birliği Dökümantasyon Merkezi, Turizm Fakültesi Okuma Salonu, Eğitim Fakültesi çalışma alanları, Bezmialem Öğrenci Yurdu çalışma salonları ve Dokuma Park Cemil Meriç Kütüphanesi ve Orman Kütüphanesi incelendi.

P-Toplantı (3).jpeg

BEŞ ÜLKE PAYDAŞLIĞINDA

Proje hakkında bilgi veren proje yürütücüsü Doç. Dr. Evrim Çetinkaya Yıldız, projenin öncelikle projeye dâhil olan beş Avrupa ülkesinde öğrenimlerine devam eden ve çeşitli sosyal gruplardan gelen yükseköğrenim öğrencileri tarafından kullanılan geleneksel olmayan, informal, fiziksel ve hibrit öğrenme alanlarına ilişkin veri sağlamayı amaçladığını söyledi. Projenin derslikler ve konferans salonları dışındaki geleneksel olmayan öğrenme alanlarına odaklandığını ifade eden Doç. Dr. Evrim Çetinkaya Yıldız proje kapsamında öğrencilerin ve öğretim görevlilerinin kampüste bulunan informal öğrenme ortamları ile ilgili arama yapabileceği ve bilgi alabileceği bir web platformu tasarlandığını söyledi.

P-Toplantı (4).JPG

EŞİTSİZLİKLERİ AZALTMAK AMAÇLANIYOR

Yükseköğrenimdeki öğrencilerin, sosyoekonomik durum, cinsiyet, yaş, engellilik durumu ve coğrafi konum gibi çeşitli eşitsizliklerden dolayı teknolojik aletlere, internete, öğrenme ve iyilik halleri için uygun fiziksel ortamlara erişimde engellerle karşılaşabildiğinin altını çizen Doç. Dr. Evrim Çetinkaya Yıldız, NİİLS projesinin mevcut eşitsizlikleri azaltmak ve teknolojik olarak geliştirilmiş, öğrenmeyi teşvik eden ve yükseköğrenimdeki kullanıcıların iyilik hallerine katkıda bulunan kapsayıcı informal öğrenme ortamlarını desteklemek için öneriler sunmayı ve kılavuzlar geliştirmeyi hedeflediğini vurguladı. Doç. Dr. Yıldız, bu önerilerin, öğrenciler, öğretim görevlileri, üniversite yönetimi ve diğer paydaşlar için yol gösterici olacağının düşünüldüğünü ifade etti.

P-Toplantı (1).JPG

P-Toplantı (2).JPG

P-Toplantı (1).jpeg

P-Toplantı (2).jpeg

Eklenme tarihi :22.05.2023 16:25:36
Son güncelleme : 22.05.2023 16:25:36