Otizm farkındalık yürüyüşü

Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesi öğretim üyeleri ve öğrencileri, Otizm Farkındalık Günü dolayısıyla farkındalık yürüyüşü gerçekleştirdiler. Doç. Dr. Serhat Nasıroğlu, erken tanı ve eğitimin önemini vurguladı.
Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı Başkanı Doç. Dr. Serhat Nasıroğlu ve Tıp Fakültesi öğrencileri 2 Nisan Otizm Farkındalık Günü dolayısıyla Konyaaltı Sahili'nde otizme dikkat çekmek amacıyla farkındalık yürüyüşü yaptı. Otizm spektrum bozukluğu teşhisi konulan çocuklar ve ailelerinin de katıldığı yürüyüş sonrası açıklama yapan Doç. Dr. Nasıroğlu, yapılan çalışmalara göre her 50 çocuktan 1'ine otizm teşhisi koyulduğunu ve otizmin gün geçtikçe arttığına dikkati çekti. Doç. Dr. Nasıroğlu bu artışın genetik ve çevresel faktörlerle ilişkili olabileceği gibi otizm farkındalığındaki artışın ve daha önce tanı konulmayan çocuklara teşhis konulmasının da etkili olduğunu söyledi.
otizm-farkindalik-1-1024x768.jpg
ERKEN TEŞHİS VE DOĞRU EĞİTİM
Otizmde erken teşhisin önemli olduğunu belirten Doç. Dr. Serhat Nasıroğlu, otizmli çocuklar için hayat boyu eğitimin önemine vurgu yaptı ve bu nedenle toplumda otizme yönelik farkındalık artışlarına önem verdiklerini belirtti. Otizm teşhisi koyulan ailenin hayatının tamamen değiştiğini aktaran Doç. Dr. Serhat Nasıroğlu, 'Özellikle 18- 20 ve 24 aylık çocuklarda erken tarama yöntemleriyle ya da bize başvuru yaptıklarında otizm belirtilerini tespit ettiğimizde özel eğitime başlanması bu çocukların belirtilerini düzeltebiliyor. Çocuğun tamamen düzeldiğini söylemek zor ama eğitimin erken başlaması, yoğun olması ve nitelikli olması çocukların ilerideki hayatla olan bağlantılarını belirgin olarak etkiliyor."" diye konuştu.
ERGENLİK DÖNEMİ SORUNLARI
Otizmli çocukların ergenlik dönemlerinde otizme eşlik eden sorunların oluştuğunu anlatan Doç. Dr. Nasıroğlu, şöyle konuştu: 'Yeme bozuklukları, depresyon, şizofreni, dikkat eksikliği, hiperaktivite bozuklukları, takıntı, kaygı bozuklukları gibi birçok sorun ortaya çıkıyor. Özel eğitimle birlikte otizme eşlik eden ruhsal sorunları da azaltmaya yönelik çalışmalar yapmamız gerekiyor. Özellikle dil gelişimi başlamış çocuklarda da sosyal beceri eğitimi oldukça önemli. Bu çocuk bulunduğu ortama göre davranışlarını şekillendirebiliyor mu? Bu tür sosyal becerilerini artırmaya yönelik özel eğitim merkezlerinin aktif olarak çalışmasında fayda var. Bu sadece ilk, orta ve lise döneminde bitecek bir süreç değil. Bazı otizmli çocuklarda bu eğitimin hayat boyu devam etmesi gerekmektedir.""
AMAÇ FARKINDALIĞI ARTTIRMAK
Otizm teşhisi konulan çocukların toplumda birçok problemle karşılaştığına dikkat çeken Doç. Dr. Nasıroğlu, bunun önlenmesi için farkındalığın artmasının önemine dikkat çekti ve şöyle ekledi: 'En önemli konulardan biri özel eğitim ders saatlerinin artırılması gerekiyor. Bir diğer konu ise toplumdaki damgalamadır. Yani bu çocuk özel okula ya da devlet okuluna gittiği zaman bu çocuklar akranları ve farklı toplum bireyleri tarafından dışlanıyor. Bu da hem aile hem de otizmli çocuk açısından depresyon, kaygı ve diğer ruhsal problemleri olumsuz yönden etkiliyor. Biz hem toplumdaki otizm farkındalığını arttırmak, erken tanının önemine dikkat çekmek, otizm tanısı koyulan çocukların kişisel haklarının artmasını sağlamak hem de toplumda bu çocuklara yönelik zorbalıkları azaltmak istiyoruz."" diye konuştu.
otizm-farkindalik-2-1024x768.jpg
otizm-farkindalik-3-1024x768.jpg

Eklenme tarihi :4.04.2022 10:20:35
Son güncelleme : 30.11.2022 11:41:13